Wednesday, October 27, 2010

Sesungguhnya

sungguh,aku inginkan keceriaan itu kembali padaku...
sungguh,aku inginkan kesihatan itu kembali padaku...
sungguh,aku inginkan kebahagiaan itu kembali padaku...
sungguh,aku inginkan segala galanya seperti sedia kala...
sungguh,aku teringin sekali segala gala nya normal...
sungguh,aku tidak mengerti mengapa ia terjadi padaku...

aku hanya seorang wanita yang lemah
yang baru bertatih menyusuri jalan ini
sungguh,ia terlalu berat buat wanita sepertiku
sungguh,berat dugaan yang Allah berikan padaku
sungguh,ia terlalu pahit untukku telan

sungguh,segala gala telah tercatat...
sedangkan aku tidak mengetahui
sesungguhnya, ALLAH MAHA MENGETAHUI akan segala galanya

setiap selangkahku, aku hanya ada ALLAH
setiap hembusan nafasku, aku hanya ada ALLAH
setiap kali kesakitan itu datang , aku hanya ada ALLAH

apabila kesakitan ini datang menerpaku
dihatiku hanya mampu menyebut namaNya
apabila kesakitan itu datang menerpaku
dihatiku aku tahu ALLAH amat menyayangiku

pernah aku hampir putus asa
tapi ALLAH memujukku
sabar sabar sabar
ALLAH sentiasa bersama orang yang bersabar

aku menangis apabila mendengar cerita yang p.cik ceritakan
cerita tentang Rasulullah s.a.w
baginda di datangi seorang wanita mengadu sakit yang sama sepertiku alami
baginda memberi wanita itu 2 pilihan:
pertama , aku berdoa dan kamu sembuh
kedua , kamu bersabar dan syurga keatas mu
wanita itu memilih untuk bersabar
Subhanallah Subhanallah Subhanallah
(riwayat bukhari dan muslim)
(buku At Tibb An Nabawiy - berubat mengikut Nabi ms77)

Ya Allah, aku jua begitu
memilih untuk bersabar

......................................................................................................................................................................
aku x mampu bercerita pada kalian
betapa aku bersyukur pada ALLAH atas segala nikmatnya padaku


ASSALAMUALAIKUM
&
TERIMA KASIH PADA KALIAN
YANG BERSAMA -SAMAKU
KETIKA AKU MEMERLUKAN KALIAN
JZKK
.........
ikhlas dariku


1 comment:

  1. bersabarlah...Ira kuat...ada hikmah di sebalik semua yg berlaku...moga dgn kesabaran itu Allah akan berikan sesuatu yg lebih baik untukkmu...

    ReplyDelete