Thursday, December 31, 2009

~~~010109-311209~~~

sepanjang 2009
mcm2 perkara berlaku dlm hdup aku...
baek manis, atau buruk aku hadapi sorg2..
kadang kala aku share mslh dgn mama...

hidup ni indah..
kadang kala ALLAH akn bg kita dugaan..
aku redha..
sebab aku taw ALLAH sayang aku..
:-)

bagi aku..
kehidupan nie sgt indah
kalau kita berada d landasan yg benar..

..........................................................................................................................................................................
byk yg aku nk cite,tp x larat nk taip...
mama abah, net sayang mama abh..
aa, jg diri baek2..
adik2 ku, kehidupan nie, makin hari makin mcabar..jgn terpesong akidah sayang2 ku....
paksu, tima kasih sbb byk tolong bantu ira aa mamat..jasa paksu sgt besar bt kami...

YA ALLAH
PELIHARALAH ORANG2 YG AKU SAYANG
DUNIA & AKHIRAT

...................................................................
NET 2009 IS OVER

Tuesday, December 29, 2009

mama


mama
net nak balik rumah...
net nak balik....
net x mou dok sini...
net rindu mama...
rindu sgt2...
net sayang mama...
:"(

Sunday, December 27, 2009

; "(

kenapa dgn aku ni??

kenapa dgn aku ni??

kenapa dgn aku ni??

kenapa dgn aku ni??

kenapa dgn aku ni??

nape aku rasa len mcm je nih??
aku da bt silap ke??
aku da bt salah ke??
tapi apa??
aku tak tahu pe salah aku??
aku tatau napa dgn aku nih...

YA ALLAH...
jauhilah aku dari prkara yg x bermanfaat...
dari fitnah yang x pernah sudah....
dari kesedihan yang tak tahu dari mn punca nya...
...........................................................................................................................................................................
semoga segalanya selamat belaka,NET..


TO MY LOVELY SISTER:
AA
SELAMAT HARI LAHIR
SWEET 22
I LOVE U

Saturday, December 26, 2009

~~~MESTIKAH???~~~


kenapa???
kenapa???
kenapa???
;-(

Onak duri kehidupan
Jatuh bangun sendirian
Ada hikmah yang tersimpan
Yang menguji iman

Bersyukurlah selalu
Sentiasalah redha dan menerima
Tiap ujian tiba bukan diminta
Sebaliknya Allah Maha Mengetahui
..........................................................................................................................................................................
jangan bersedih, NET...
senyum la...

Wednesday, December 23, 2009

ADAKAH KITA MEMAHAMI KONSEP HIJRAH???

aku tatau nak buat pe mlm2 mcm nie..
baru balik dgr crmah kat surau ktho tu..
best la ustaz tu...lawak...
gatal lak tgn nie nk tulis2...
jom borak2 ttg hijrah...

SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARRAM 1431...
setiap kali tahun baru Hijrah dtg, setiap kali tu lah memperingatkan diri aku sendiri bahawa perjalanan di dunia makin jauh & aku makin dekat dgn 'ajal'...(saat utk menemui ALLAH)...

usia kita makin hari makin kurang & makin sedikit...
caye x ???

bukan makin bertambah, x la pulak makin byk...
jgn lupa n lalai, bahawa 1 saat berlalu, kita makin dekat 1 saat dgn kematian...
seram kan bunyi nye???
tapi, nape nk takot...itulah hakikat...
1 hari yg berlalu = 1 hari dekat dgn kubur...

usia makin kurang, tapi bagaimana amala kita???
adakah bertambah???
makin taatkah kita???
makin baikkah kita???
makin cintakah pada ALLAH , NABI & AGAMA kita???


ingat!!!
harta , pangkat & dunia akan kita tinggal kan..
jgn smp kasih syg kita pd akhirat berkurang noh..
rugi!!!
itulah rugi yg paling besar...


kalau syg akhirat, apa tandanya???
sggup kita korba dunia utk akhirat yg kekal???

kalau sgup,
tinggalkan lah kejahatan...kejarlah kebaikan...
tggalkan lah tmpat jahat...cari kwn yg baek...

bagaimana ea nk taw baek ke jahat ke???
ILMU AGAMA!!!!
dgn ilmu agama, kita kenal baek buruk...

kebaikan tu bkn sj solat, puasa, zakat, haji.......tapi segala tmasuk
kebenaran...kejujuran...keadilan...

semperna Muharram ni, muhasabah la diri..ukur diri..
sejauh mn kita laksanakan tugas sbg khalifah d bumi ALLAH S.W.T

.......................................................................................................................................................................

selamat malam....

~~~BOLEH AKU BUAT PENGAKUAN???~~~


makin aku berdoa
makin aku ingat mati...
makin aku berdoa
makin aku risou
ttg diri aku sendiri..
ttg amalan aku
tindakan aku
percakapan aku
ibadat yg aku pungut
cukup ke???

Jadilah seorang wanita,
Yang sentiasa mengingati mati,
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat,
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga,
Agar berputik tunas yang bakal menjaga baka yang baik,
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian.



kadang kala aku terfikir
semua org nk kan first class dlm study
termasuk diri aku..
tapi, dalam soal agama
soal ISLAM
nape sume org x nk kan first class jugak..???
mmg la ade yg nak,,
tapi, x byk..
dunia akhir zaman...

Jadilah seorang wanita,

Yang tidak pernah membazirkan masa,
Matanya kepenatan kerana membaca al- Quran,
Suaranya lesu kerana penat berzikir,
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan,
Bangunnya Subuh penuh kecergasan,
Kerana sehari lagi usianya bertambah kematangan.


aku???
mcm mana???
tepuk dada, tanya iman...
jgn tnya selera..
merapu je tnya selera..
selera selalu ikot nafsu...

Jadilah seorang wanita yang solehah,
Yang hatinya disalut rasa taqwa kepada Allah,
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam,
Yang sentiasa haus dengan ilmu,
Yang sentiasa dahaga akan pahala,
Yang solatnya adalah maruah dirinya,
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar,
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu,
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah.




x suka r pd nafsu..
tapi, perempuan byk nafsu...
makan lebih2
tidoq pon lebih2
shopping lagi la lbh2
nak buat mcm mana..
x bole nak elak...
diri sendiri kena kuat tahan nafsu...
sabar la duhai wanita..

amalkan lah DOA HAIKAL
hari2..
insyaALLAH, moga ALLAH meredhai hidup....

amalkan lah jugak surah al-MULK
sebelum tidoq..
insyaALLAH bila dalam kubur
mayat kita x kan reput..
mudah mudahan....

amalkan lah jua ayat 74 dari surah al-FURQAN
setiap kali lepas solat
tgh musafir ke (dok dlm bus lama2 tu)
mudah2 an dapat jodoh yg beriman...

setiap kali baca ayat nie
hati aku akan berdebar2
wajahnya
kata2 nya
wpun x berjumpa
dia sentiasa dalam doaku..
selamanya....
aminnnnn aminnnnn aminnnnn
..................................................................................................................................................................................................................................
NET

Monday, December 21, 2009

BISIKAN MALAM


Bila ku didatangi malam
Gelora perasaan mencengkam dijiwa
Masihkah ada lagi
Dayaku menghindar dari kealpaan

Diterjah berbagai persoalan
Dihujani airmata penyesalan
Bisakah terhapus semua
Segala dosa-noda yang bertakhta

Terangi jalan hidupku
Dengan cahaya kasih Mu
Pimpinlah daku dengan hidayah Mu

Tuhanku...
Di malam syahdu ku merayu
Ampunilah segala dosaku yang lalu
Sujud ku mendambakan keredhaan Mu
Tempatkan daku di dalam rahmat Mu

Tuhanku...
Usah Kau biarkan diri ku
Hanyut terleka, di jiwa dunia membelenggu
Dan aku sesungguhnya pasrah pada Mu
Hidup matiku hanyalah untuk Mu

Ya Allah tunjukkan jalan kebenaran
Suburkan jiwa ku dengan keimanan
Hanya pada Mu YA ALLAH
Ku sandarkan harapan

Wednesday, November 11, 2009

~~~SEM 1 (09/10) IS OVER~~~

YA AMPUN...
MEJA SAPA NIH...???
BERSEPAH SGUH...
ISHK33....

YEYEYEYEYE...
MAKA BERAKHIRLAH
SEM1 (2009/2010)...

HARI NIE AKU BARU ABIS EXAM..
RASA LEGA SGT2...
TP, SEM NIE, MMG AGAK SUSAH..
AKU BERTAWAKAL JE LAH...





YANG PENTING,AKU DAH USAHA..
JUST SKG, BERDOA JE...
KLU ADA REZEKI, MAKA ELOK LAH POINTER AKU..
:-)

AKU X SABAR NAK BALIK UMAH..
NK JMP FAMILY AKU...
N
NAMEY...

CUTI???
DAH LAMA X RASA NIKMAT CUTI..
CUTI NIE NK CUCI2 BALIK MENTAL NIH...
huhuhuhu

YA ALLAH..
SEPANJANG CUTI NI
KAU PELIHARALAH DIRI KAMI..
JAUHILAH KAMI DARI MELAKUKAN
BENDA2 YANG MMBAWA KEMUNGKARAN MU..

YA ALLAH..

KAU JADIKAN LAH KAMI INSAN YANG SNTSA MHARAPKAN
CINTA
DAN
KASIH SAYANG MU...

SESUNGGUHNYA,

HANYA PADAMU
AKU
BERSERAH
...............................................................
net

Tuesday, November 10, 2009

~~~HEYHEY~~~

HAPPY BESTDAY , HEYHEY !!!!!!!!!!!!!
:-)

Monday, November 9, 2009

~~~TADAAAAA~~~


SUPRISE!!!!!!!!!!!!!!

tgh rlx2 layan lagu
mmber2 serbu bilik..
igt kn de pe la td..

"HAPPY BIRTHDAY , IRA!!!!!!"
adusss....tetiba rasa malu...
huhuhu..




tima kasih buat sahabat2ku
thanx a lot
fana
fariz
nana
peja
farhana
kak yan
................

aku rasa HAPPY sgt..
sbb da mkn kek!!!!!
huhuhu

sbb da sahabat mcm korang..
I LUV U ALL!!!!!

pada 09/11/09 gak la
seliper aku "putus"...
dah jd kenangan lg..
bubye seliper ku..
:''(
...........................................................................................................................................................

mcm2 la terjadi hari nie...
akan sentiasa aku kenang buat SELAMANYA...
:-)

~~~CHAIYOKKKK~~~

hari nie
mcm2 perasaan aku rasa
tension...
marah...
geram...
sedih...
sebak...
aku sembunyikan sume perasaan
dari sume org..
aku pun tatau nape dgn aku
nape ea?
nape ea?
nape ea?

sepatutnya aku rasa hepi
on my birthday..
ALLAH panjangkan umur aku..
nikmat yang byk sgt aku dapat dariNYA..
ALHAMDULILLAH
aku bersyukur sgt2...

aku masih ada
mama abah
aa mamat
tam
n
lala
............

CHAIYOK NADHIRA!!!!
LUPAKAN YANG MENYAKITKAN MU
U CAN'T CHANGE YOUR PAST
BUT
U CAN CHANGE YOUR FUTURE..
SO,
BE HAPPY..
:-)

~~~20 TAHUN DLM INGATAN~~~


20 tahun????
terasa dah tua laaa..
angka 2 kt depan tu..
dlm range 20 - 30 tahun nie,
mcm2 akan terjadi...
siap kn mental ea syinet..!!!!


awal2 pg lg aku dh call mama..
hairan la aku.
mcm mn mama tw aku sedih..
x sempat nk ckp pe2, air mata mncurah2 ke pp..
ntah la nape...
sedih ke?
sebak ke?
ak pn tatau nape dgn aku....


msg abah : happy besday !!
net : tima kasih babah...net dah besar kan...hehe
abah : bkn da besar la, tp tua..
net : mcm tu net da bole khwin la nie...huhu
abah : ngaji dlu ea...hehe
net : taw la...nt abah cari kan la kt net ea.. :-)
abah : cari la sendiri :p

cari sendiri??
blurp blurp..

terasa rama2 terbang dlm prut...

to mama abah:
tima kasih jg net selama 20 thun nie..
net sayang mama
net sayang abah
mama abah mmg THE BEST !!!
I LOVE YOU!!!!

Saturday, November 7, 2009

~~~SEANDAINYA~~~

seandainya dunia tiada warna
tetap kan ku kagumi
indah maya alam ciptaanNya
kudratNya ku agungi

namun jalin warna zahirlah sang pelangi
menyisih mendung menambat seri
terbias semua cahaya
nyata ilham di alam mimpi
betapa ku syukuri nikmatNya
ku pasti

begitu kias cinta
hadir menghuni jiwa
menyatu sejuta rasa
kurnia penuh bermakna

tika dalam gelita
atau sepi kembara
dihadirkan rasa cinta
sisih segala duka
anugerah dariNya

hanyalah cintaNya yang amat ku harapkan
tiada lain yang jadi rayuan
namun Dia Maha Mengerti
tak mampu insan bersendiri
menempuh dugaan yang menguji
naluri

begitu kias cinta
hadir menghuni jiwa
menyatu sejuta rasa
kurnia penuh bermakna

tak akan ku persia
limpah rahmat yang Esa
bagaikan jalinan warna
yang menyulam cahaya
biasan kasihNya

moga tak diuji asyik cinta duniawi
mengharap teduh redha Ilahi
kerna segala kurnia
hadirnya hanyalah pinjaman
sungguh ku syukuri kesempatan
bahagia...

Friday, November 6, 2009

~~~DHUHA~~~

SeMatKaN aNgAn
HiNgGa MeNcApAi BiNtAnG KeBeRkAtAn..
JaDiKaN kEdipAn KeLoPaK MaTaMu
DaLaM kEdiPaN mUrAh HaTi..
BiLa HaTi MeRaGu,
SeGeRa JeLaSkAn KePaDa NYA
bAhAwA Di gUgUsAn gALaKsi
siNaR tErAnG MeNeRpA PaGi..
bErSiApLaH
MeNgHaDaPi WaKtU DhUhA sELaNjUTnYa...

Thursday, November 5, 2009

kek..kau tetap d hati~~~~ :-)

dah 2 kali aku g melantak kek kt K9..
adusssss...
bau kek smp bole terasa kt bilik aku nih...
kek ok kek....

Tuesday, November 3, 2009

~~~SCHAZMIN OH SCHAZMIN~~~



SCHAZMIN...
SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN , MIN...

min is my ex roomate aku dulu..
mmg best r bile teringatkan kenangan2 dgn min dulu...
skg dia dok bilik single..
aku lak dgn fana..
tp, slalo je jmpa time selisih klas, time usrah...
mmg kecoh gler r klu tjumpa...
huhuhu

min...min..
teringat time mula2 jmpa dulu..
rs mcm dh kenal lama jew...
kan..

masa MHS dulu..
sama2 tamau g DSM awal2 pagi..
kol 530 kot...mmg x r...
mata pn stim2 lagi..
lgpn sama2 mcm kambing sket...
takot air d kala pagi mnjelma..
huhuhu

min mmg sahabat yang baik..
dia baik sgt layan aku..
kdg2 sgup bagi aku tdo berhimpit sebelah dia..
maklumlah...
bile guruh kuat nie, kilat mlm2
bt aku cuak, tkot, mcm2 r rs...

min..
thanx coz jadi sahabat karib aku..
ko mmg best baek cute n mcm2 r..
huhuuhu...
bkn bodek maaaaaaa... :)


SCHAZMIN..
jaga diri baek2..

Sunday, November 1, 2009

~~~PUTERIKU SAYANG...Hijjaz~~~



















Lembut mu tak bererti kau mudah dijual beli
Kau mampu menyaingi lelaki dalam berbakti
Lembut bukan hiasan bukan jua kebanggaan
Tapi kau sayap kiri pada suami yang sejati

Disebalik bersih wajah mu disebalik tabir diri mu
Ada rahsia agung tersembunyi dalam diri
Itulah sekeping hati yang takut pada ilahi
Berpegang pada janji mengabdikan diri

Malu mu mahkota yang tidak perlukan singgahsana
Tapi ia berkuasa menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

Ketegasan mu umpama benteng negara dan agama
Dari dirobohkan dan jua dari dibinasakannya
Wahai puteriku sayang kau bunga terpelihara
Mahligai syurga itulah tempatnya

Saturday, October 31, 2009

~~~ABADIKAN~~~

Jadilah perhiasan dunia,
yang dihiasi dengan bunga ketaqwaan.

Sirami jiwamu dengan titis haruman iman,
maka terpeliharalah dirimu dari fitnah dunia semata.

Semaikan akhlaqmu dengan benih mahmudah,
menjadikan dirimu disenangi segala makhluq dan juga Al-Khaliq.

Perkayakan dirimu dengan coretan ilmu yang bermanfaat,
sebagai petunjuk jalan dalam berbahtera melayar kehidupan duniawi, destinasinya menuju ke akhirat sana.

Inilah titipan dari hamba-Nya yang tidak mengerti apa-apa.
Moga mengalirlah air mata keinsafan.
Sesungguhnya apa yang baik itulah ketentuan dari-Nya.

Segala kekurangan pula lahir dari diriku sendiri,
natijah dari kealpaan dalam menghadap diri-Nya Yang Maha Esa.

Semoga bibitan kata ini akan diabadikan buat selamanya.

Friday, October 2, 2009

layar keinsafan...salam terakhir~~~

Sepi benar senja ini
Bayunya semilir, menganak ombak kecil
Jalur ufuk pula mengemas terang
Kapal dan layar terkapar

Mengapa nantikan senja
Barukan terdetik, pulang ke pengkalan
Gusar malam menghampiri
Ku tewas di lautan

Tuhan layarkanku ke arah cintaMu
Tuntuniku menggapai redhaMu
Rimbunan kasihMu ku berteduh
KepadaMu ya Tuhan
Berikan secebis keinsafan
Bekalan sepanjang perjalanan
Mencari ketenangan

Biar Kau menjadi saksi
Tulus tangisku kala dini hari
Kesempatan yang hanya sebentar
Moga keikhlasanku terlakar
Berikanlah ku hidayah
Agar dikuatkan iman yang lemah
Moga diberkati hidup ini
Menuju bahagia yang kekal abadi

PadaMu Tuhan
Kan kuserahkan cinta kepadaMu

Tuhan layarkanku ke arah cintaMu
Tuntuniku menggapai redhaMu
Rimbunan kasihMu ku berteduh
KepadaMu ya Tuhan
Berikan secebis keinsafan
Bekalan sepanjang perjalanan
Mencari ketenangan

Harapanku moga dikurniakan
Manisnya iman berpanjangan
Moga lautan hilang gelora

Monday, September 28, 2009

kembara hidup


Telah jauh aku mengembara
Mencari erti hidup di dunia ini
Yang selamaini sering disalah erti
Oleh mereka yang bertuhankan hati

Ku musafir ke pelusuk dunia
Memerhatikan gelagat manusia
Ada yang gembira hingga terlupa
Ada yang berduka tetapi gembira

Terasa lelah menempuh jalanan beronak duri
Kekadang sesat tanpa haluan
Sehingga punca hilang di mata
Kuturutkan jua hati yang buta
Kupasrahkan padaMu Tuhan
Segala yang akan berlaku
Kerana Engkaulah menentu segala
Menciptakan dunia penuh pancaroba

Tak terdaya rasanya kaki melangkah
Kau pimpinlah langkahku Tuhan
Agar tidakku kesesatan dari jalan SyurgaMu yang diidamkan
Kerana tidakku terdaya menahan seksa neraka
Tidak pula layakku ke syurga
Ku hanya hamba yang diciptakan dengan kelemahan

Sering daku terlupa sering jua daku terleka
Dengan nikmatMu yang melimpah didepan mata

Tuesday, September 15, 2009

kenangan balik raya



balik raye???
hmmm
teringat raye tahun lepas lak dah...
time tu aku d tinggal kn oleh bus...
jahat tol bus tu...
kalut tol...
lek r pak cik...
don marah2..
huhuhu...


penat aku berlari dr LOW YAT
ke PUDU time tu...
tut2 smp,
bus dah move...
terpakse la kejar dgn teksi...
naseb bek sempat kejar...

klu x, x balik raye la aku tahun lepas...
menangis mama ak nt...
huahua


harap2 balik raye rabu mlm nt
x d tinggal bus dah..
tawakal je lah..


TO ALL MY SWEET FRIENDS, SAHABAT2 SEJATI, KELUARGAKU, SAUDARA2 KU, n DIA

" SELAMAT HARI RAYA...MAAF ZAHIR BATIN"

Saturday, September 5, 2009

~~~semalam...hari ini...akan dtg~~~


KEHIDUPAN....
ada pe dgn kehidupan???

kehidupan x menjanjikan kebahagiaan sepnjg masa...
kadg kala ALLAH mberi hambaNYA dugaan...

nape ALLAH bg dugaan???
sebab ALLAH sgt2 sayang kita...
DIA nk kita dekat dgnNYA...

sekiranya kita lemah,
kita akan hanyut dgn mgikut kata hati
dan x berusaha mncari penyelesaian
untuk selamatkan diri & keadaan...

kehidupan itu suatu nikmat
bg org yg mhargai & myedari...


Sunday, August 16, 2009

~~~HATI~~~




Sabda Rasulullah saw:
"Bahawasanya
di dalam jasad anak Adam
ada seketul daging.
Apabila baik daging itu,
baiklah seluruh anggotanya.
Sebaliknya,
jika jahat daging itu,
jahatlah seluruh anggotanya.
Ketahuilah daging itu ialah
hati."
Riwayat Al-Bukhari

Friday, August 14, 2009

Wednesday, August 12, 2009

~~~


Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku...

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi..

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi...

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku..

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai
Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri...

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih.....

Thursday, July 23, 2009

~~~USRAH KE2~~~

ASSALAMUALAIKUM....
hari nie usrah kat bilik AINA...
aras bwh blok bilik aku je...
so,phm2 je la...
mst x phm kn...
heheheheh
tenang tgk muke KAK KILA...
comel
sweet
indah sguh ciptaan ALLAH S.W.T..
hari nie KAK AISYAH xde..
kak ade kelas..
tinggal bp sen je yg dtg..
hmmmm
2 org je pn x dtg pn..
hehehe
ALHAMDULILAH
AKU, MIN, PEJA, ROS, AINA, AJA
dipilih dr kalangan hambaNYA utk dtg usrah...
stp kali usrah,mesti hati aku berdebar2
ntah la nape...
sbb nk dapat input yg aku x tw la kot...
byk pengisian...
byk iktibar..
utk aku improve diri aku...
first skali
,d mulai dgn tilawah..
tafsir..
n
hadith...
aku tertarik dgn hadith pertama..
NIAT
ade pe dgn niat sebenarnye????
"INNAL HALALA BAYYIN
WAINNAL HARAMA BAYYIN"
"sesungguhnya yg halal itu nyata, dan yg haram itu pn nyata.."
1) segala amal adalah dengan niat...
niat nie kn,
bole membezakan pahala seseorg..
even klu p msjd pn,
sesetgh org akn dpt pahala sket..
ade yg byk...
bergantung la pd niat seseorg...
pe jua yg kita niat
semata mata utk redha ALLAH...
hmmmm
berkaitan dgn redha nie kn..
buat kn aku teringat pd diri aku sendiri..
sbb aku takot pe yg aku buat
ALLAH x redha...
wpun aku x tw pe salah aku
tetap aku rasa tkot...
tkot x d redhai ALLAH..
hidup
diri
pakaian
ilmu
dan segala2nye
sume milik ALLAH..
so.x pyh2 la nk belagak ye...
pe yg kita buat nie
ikhlas la..
ikhlas nie umpama
"semut hitam,berjalan pd batu hitam,pd mlm yg hitm(gelap)"...
apa yg kita nk buat
niat laaLILLAHI TAALA...
insyaALLAH
pasti ALLAH redha...
klu lah hari2 kita psg niat
syurga la kita dpt dgn izin ALLAH...
yakin lah CAHAYA BERSERIIIIIIIIIIIIII
berjuang la utk keredhaan NYA...
ko x kn menyesal.....
2)hanya bg tiap2 seorg itu apa yg ia niatkan
klu d rujuk pd surah Al- Bayinnah ayat5
jelaslah
bhw niat nie knpe sj terselit d hati ialah punca yg menentukan akibat amal kita....
3)maksud niat org berhijrah bersama RASULLULLAH SAW
pendek kata
"barangsiapa hijrahnya bg dunia yg ia akan memperoleh @ perempuan yg ia mengahwini,maka hijrahnya adalah kpd apa yg ia berhijrah kpdnya itu"..
sayangkan..
hmmmm
jgn la sebab kaum hawa,
kaum adam nie berhijrah jd baek semata2 hawa...
biar la ikhlas..
barulah
keikhlasan ,
keredhaan itu dtg...
wallahualam ...
conclusion bt mu cahaya berseri,
niatlah semata2 utk keredhaan ALLAH SWT...
igt la ALLAH sgt sayang kita...
msg nad:
"syg,ALLAH i2 maha pengampun n maha adil..kalo syg btol2 menysl ats dosa dlu n btaubat,insyaALLAH ALLAH akn ampunkan...syg jgn risau..ALLAH sgt sygkan ira...y penting taubat nasuha...ok syg"
..thx nad..
ira sayang nad sgt2..
hmmmm
dah lewat la...
tpx ngntuk...ok la
setakat nie saja..
buat semua sahabat2 ku
aku mohon maaf klu aku terbuat salah..
SELAMAT MALAM...
**********************************
23/07/09
12.26am

Monday, July 20, 2009

semoga ALLAH berkatimu



Lirik Lagu Indonesia Terbaru


Pertemuan Kita Di Suatu Hari
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi
Di Atas Jalinan Yang Suci
Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi
Dugaan Yang Menimpa Diri
Bersabarlah Di Atas Suratan
Ku Tetap Pergi Jua
Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah Hamba Mu
Mencari Hidayah Daripada Mu
Dalam Mendidikkan Kesabaranku
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu
Di Atas Perpisahan Ini
"Teman Betapa Pilunya Hati
Menghadapi Perpisahan Ini.
Pahit Manis Perjuangan
Telah Kita Rasa Bersama.
SemogaAllah Meredhai
Persahabatan
Dan Perpisahan Ini.
TeruskanPerjuangan"
Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah HambaMu
Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu
Menjadi Ingatan Setiap Waktu
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu
Kenangku Di Dalam Doamu

Semoga Tuhan Berkatimu...

~~~PENANTIAN YANG PENUH HARAPAN~~~


Lirik Lagu Indonesia TerbaruSABAR,DOA,TAWAKAL....
INSYAALLAH,PASTI BERSAMA...
SELAMANYA...

Sunday, July 19, 2009

~~~MY SWEET AND BEST FRIENDS~~!


Lirik Lagu Indonesia Terbaru A BEST FRIENDS IS LIKE A FOUR LEAF CLOVER :
HARD TO FIND
AND
LUCKY TO HAVE

Friday, July 10, 2009

~~TiNtA bUaT bAkAL sUaMiKu~~


Lirik Lagu Indonesia Terbaru

Assalammualaikum wrt wbt.
Buatmu,Bakal suamiku…

moga Allah sentiasa merahmati dan memberkati dirimu yang tidak pernah kutemui, namun doaku tidak pernah putus mengiringi setiap langkahmu demi meraih keredhaanNya…


Entah kenape saja tgn ku ini nk menulis sesuatu yang tersirat dalam kalbu ku buatmu....
Tidak dapat nafikan, sebagai remaja ku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi.
Namun, setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah ku mengingatkan diriku bahawa ku perlu menjaga perasaan itu kerana ia semata-mata untukmu.
Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci.
Bukan hati yang menjadi lebihan lelaki lain.
Lelaki itu berhak mendapat kasih yang tulen, bukan yang telah dibahagi-bahagikan.


Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana.
Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu.
Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan.
Itu janji Allah.

Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan kau zahirkan perasaanmu itu kepadaku kerana kau masih tidak mempunyai hak untuk berbuat begitu.
Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara’.
Aku takut perlakuanmu itu akan memberi impak yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.
Permintaanku tidak banyak, cukuplah dirimu yang diinfak seluruhnya pada mencari redha Ilahi.


Aku akan berasa amat bertuah andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran perjuanganmu.
Bahkan aku amat bersyukur pada Ilahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, menghulurkan tanganku untuk berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. Akan aku kesat darah dari lukamu dengan tanganku sendiri.
Itulah impianku.
Aku pasti berendam airmata darah andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu padaku.
Bukan itu yang aku impikan.
Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu.
Kerana dengan mencintai Allah kau akan mencintaiku kerana-Nya. Cinta itu lebih abadi dari cinta insan biasa.
Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.

Aku juga tidak ingin dilimpahi kemewahan dunia.
Apa guna kau menimbun harta untuk kemudahanku sekiranya harta itu membuatkan kau lupa pada tanggungjawabmu terhadap agamamu.
Aku tidak akan sekali-kali bahagia melihatmu begitu.
Biarlah kita hidup di bawah jaminan Allah sepenuhnya.
Itu lebih bermakna bagiku.


Dariku,Bakal isterimu

Wednesday, June 3, 2009

PeRmAtA yAnG DiCaRi


Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya menarik dihati
Mendamai hatiku yang resah ini

YA ALLAH
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku dengan ketentuanMU

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku x pasti bicara Ilahi
Apakah dia kan kumiliki

Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariatMU
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuanMU

YA ALLAH
Engkaulah tempat ku bergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa dibawah rahmatMU……

Saturday, May 2, 2009

UnGu ~~~SYurGaMu~~~


Segala yang ada dalam hidupku
Kusadari semua milikMu
Ku hanya hambaMu yang berlumur dosa
Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai SurgaMu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku
Kerana…
Kutahu…
Hanya Engkau…
Tuhanku…

Allahu Akbar
Allah Maha Besar
Ku memujaMu di setiap waktu
Hanyalah padaMu
Tempatku berteduh
Memohon redha dan ampunanMu
Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai SurgaMu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku
Kerana…
Kutahu…
Hanya Engkau…
Tuhanku…

Allahu Akbar
Allah Maha Besar
KumemujaMu di setiap waktu
Hanyalah kepadaMu
Tempatku berteduh
Memohon redha dan ampunanMu
Allahu Akbar
Allah Maha Besar
KumemujaMu di Setiap Waktu

Friday, May 1, 2009

KU BERSERAH


Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.


Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu.


Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu.


Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui jihad dan syahid di jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurgaMu.


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.


Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.


Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga terlupa pada kasihMu yang hakiki dan abadi.

Thursday, April 30, 2009

cintaku hanya milikMU



Bukan mudah Ya ALLAH…
Berdiri di tangga kemewahan, kenikmatan dan kesenangan
Keindahan dunia ini menganggu ku
Kemanisan hubbu dunya ini mencarik-carik imanku
Dimanakah aku tanpa kecintaan padaMU
Aku runsing Ya ALLAH
Aku berlari ke sana dan ke sini
Aku mencari dan terus mencari
Dimanakah ku tagih cinta Ilahi
Bagaimana harus ku bayar nikmat yang Kau beri
Sedang aku tidak diuji
Maka saat aku tidak diuji, adalah ujian yang terbesar sekali
Andai bisa aku berbicara denganMU
Dan ku harap Kau mendengar pengaduanku
Sungguh aku bukan bercakap kosong
Inilah keluhan hatiku
Yang merindu cinta MU, yang mengharap keredhaan MU….

Ampuni aku Ya ALLAH
Aku lemah lagi tak bermaya
Melawan sesuatu yang digelar fana dunia
Aku tak mampu Ya ALLAH,
Belenggu ini menghimpit ku…
Belenggu ini menghiburkan hatiku
Sehingga aku senang denganya
Sehingga aku takut kehilanganya
Sedang cintaMU itu sangat luar biasa…
Sedang cintaMU itu lebih dari segala-galanya…
Sungguh aku tak layak Ya ALLAH menghampiri syurgaMU
Dan pasti menggeletarlah seluruh tubuhku mendengarkan api nerakaMU
Lalu ke manakah langkahku
Selayaknya dimanakah tempatku
Atas redhaMU ya Rabbi..aku hanya menuruti
Andai aku diseksa, kan aku patuhi
Asalkan Kau meredhai hidupku ini

Terima Kasih Ya ALLAH kerana sudi menyayangi diri ini
Terima Kasih Ya ALLAH kerana sering mendengar pengharapan serta pengaduanku
Terima Kasih Ya ALLAH kerana sering bersama-sama denganku, tak kira apa keadaan imanku
Sesungguhnya Ya ALLAH, cinta ku hanya milikMU…