Wednesday, December 23, 2009

~~~BOLEH AKU BUAT PENGAKUAN???~~~


makin aku berdoa
makin aku ingat mati...
makin aku berdoa
makin aku risou
ttg diri aku sendiri..
ttg amalan aku
tindakan aku
percakapan aku
ibadat yg aku pungut
cukup ke???

Jadilah seorang wanita,
Yang sentiasa mengingati mati,
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat,
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga,
Agar berputik tunas yang bakal menjaga baka yang baik,
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian.



kadang kala aku terfikir
semua org nk kan first class dlm study
termasuk diri aku..
tapi, dalam soal agama
soal ISLAM
nape sume org x nk kan first class jugak..???
mmg la ade yg nak,,
tapi, x byk..
dunia akhir zaman...

Jadilah seorang wanita,

Yang tidak pernah membazirkan masa,
Matanya kepenatan kerana membaca al- Quran,
Suaranya lesu kerana penat berzikir,
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan,
Bangunnya Subuh penuh kecergasan,
Kerana sehari lagi usianya bertambah kematangan.


aku???
mcm mana???
tepuk dada, tanya iman...
jgn tnya selera..
merapu je tnya selera..
selera selalu ikot nafsu...

Jadilah seorang wanita yang solehah,
Yang hatinya disalut rasa taqwa kepada Allah,
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam,
Yang sentiasa haus dengan ilmu,
Yang sentiasa dahaga akan pahala,
Yang solatnya adalah maruah dirinya,
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar,
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu,
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah.




x suka r pd nafsu..
tapi, perempuan byk nafsu...
makan lebih2
tidoq pon lebih2
shopping lagi la lbh2
nak buat mcm mana..
x bole nak elak...
diri sendiri kena kuat tahan nafsu...
sabar la duhai wanita..

amalkan lah DOA HAIKAL
hari2..
insyaALLAH, moga ALLAH meredhai hidup....

amalkan lah jugak surah al-MULK
sebelum tidoq..
insyaALLAH bila dalam kubur
mayat kita x kan reput..
mudah mudahan....

amalkan lah jua ayat 74 dari surah al-FURQAN
setiap kali lepas solat
tgh musafir ke (dok dlm bus lama2 tu)
mudah2 an dapat jodoh yg beriman...

setiap kali baca ayat nie
hati aku akan berdebar2
wajahnya
kata2 nya
wpun x berjumpa
dia sentiasa dalam doaku..
selamanya....
aminnnnn aminnnnn aminnnnn
..................................................................................................................................................................................................................................
NET

No comments:

Post a Comment